هوشمند فکر کنید و هوشمند زندگی کنید

نکات خرید باتری خودرو
نکات خرید باتری خودرو

نکات خرید باتری خودرو

10 نکته ای (نکات خرید باتری خودرو) که هنگام خرید باتری خودرو باید رعایت کنید.

  • بسته به نوع سفرها و شرایط آب و هوایی ، عمر بیشتر باتری های خودرو بین به 1-3 سال است. در اینجا چند نکته وجود دارد که هنگام خرید باتری جدید برای خودرو به چه نکاتی توجه کنید.

  1. اندازه باتری

  • باتری‌های خودرو به اندازه‌های گروهی تقسیم می شوند که طول ، عرض و ارتفاع باتری را نشان می‌دهد. با بررسی دفترچه راهنمای خودرو یا مشورت با مکانیک خود و سپس مقایسه بین باتری‌های خودرو ، می‌توانید اندازه باتری مورد نیاز را دریابید. باتری‌ای مناسب است که کاملاً در سینی باتری قرار گیرد و باتری را ایمن می‌کند و از آسیب ناشی از ارتعاش جلوگیری می‌کند.

  1. تازه بودن باتری

  • تازه بودن باتری با کدی روی باتری نشان داده می شود. که شامل یک حرف و یک عدد می باشد. این حرف به معنای ماه است و عدد به معنای سال تولید است. B/4 مخفف فوریه 2014 است. سعی کنید هرگز باتری‌ای که شش ماه از تاریخ تولید آن گذشته است را خریداری نکنید.

  1. ظرفیت ذخیره

  • ظرفیت ذخیره به زمانی گفته می شود که باتری می تواند بدون موتور و قبل از تخلیه با قدرت خودش کار کند. داشتن ظرفیت ذخیره بالا به خودرو در شرایط سخت مانند موتور غیرقابل انطباق ، خرابی دینام و روشن ماندن تصادفی چراغ ها کمک می کند.

  1. قدرت مورد نیاز

  • این به آمپر خنک کننده سرد (CCA) و (CA) اشاره دارد. Cranking Amps انرژی مورد نیاز برای راه اندازی وسیله نقلیه در دمای 0 درجه سانتیگراد است در حالی که Cold Cranking Amp به توانایی باتری برای راه اندازی ماشین در -33 درجه سانتیگراد اشاره می کند. CCA برای آب و هوای سرد کاربرد دارد و باتری هایی با CCA بالاتر توصیه می شود.

  1. تعمیر و نگهداری

  • در اینجا دو سناریو وجود دارد: تعمیر و نگهداری کم و نوع بدون تعمیر و نگهداری. باتری خودرو بدون تعمیر و نگهداری معمولاً آب بندی شده است. و الکترولیت مایع می تواند در طول عمر باتری بدون نیاز به تعویض کار کند. باتری های کم تعمیر با درپوش هایی بسته می شوند. که به شما امکان می دهد گاه گاه آب مقطر اضافه کنید.

  1. گارانتی

  • توصیه می شود ضمانت ها را در نظر بگیرید و باتری را با مدت طولانی تعویض رایگان انتخاب کنید. دوره های گارانتی معمولا بین 6 تا 18 ماه متغیر است. که بسته تاریخ خرید باتری تا مدت تعیین شده امکان تحویل باتری نو یا بازپرداخت مبلغ خرید وجود دارد.

  1. نوع و موقعیت پایانه ها

  • موقعیت ترمینال مثبت بر روی قطبیت خودرو تأثیر می گذارد و در صورت تماس ترمینال مثبت با پوسته فلزی خودرو ، احتمال کوتاه شدن قطب‌ها وجود دارد.

  1. آمپر (AH)

  • به میزان برقی که باتری می تواند ذخیره کند،آمپر (ظرفیت) می‌گویند. آمپر بالاتر به این معنی است که باتری می تواند طولانی مدت، بار خود را حفظ کند ، بنابراین احتمال تمام شدن شارژ باتری کمتر است.

  1. عمر باتری

  • می توانید عمر باتری فعلی خود را در فروشگاه قطعات خودرو یا توسط متخصص باتری بررسی کنید. این به شما کمک می کند بفهمید که آیا به باتری جدید نیاز دارید یا فقط یک تعمیر و نگهداری.

  1. تجربه قبلی

  • پیش از خرید باتری ، تجربه قبلی خود را در مورد نوع باتری در نظر بگیرید. و همیشه می توانید این تجربه را با دوستان خود مقایسه کنید.
ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.